Ce este un tabel de recompense și cum ajută în antrenamentul la oliță (potty training)?

Actualizată în: 30 sept.



Potrivit expertului parental Alan Kazdin, recompensele îi ajută pe copii să practice repetat o activitate nepreferată ( o activitate pe care nu o iubesc), care apoi o transformă într-un obicei.*


Recompensele sunt MARI MOTIVATORI. Este indicat să ai un sistem bine pus la punct de recompensă înaintea începerii antrenamentului la oliță cu cel mic.


Sistemul obișnuit de recompensă presupune oferirea unui sticker (abțibild) copilului după ce acesta reușește să facă la oliță. Cu toate acestea, la începutul antrenamentului, ar fi util să-l recompensezi chiar și pentru pașii arătați către a face la oliță (deci nu doar când face pipi la oliță).

Apoi, pe măsură ce capătă încredere și statul pe oliță este stăpânit, vei scădea numărul stickerelor (abțibildurilor) oferite până când acestea nu vor mai fi oferite deloc.


În urma studiilor pe acest topic s-a dovedit că în general recompensele nu sunt dăunătoare motivației de a îndeplini o sarcină.

Recompensele acordate pentru sarcini cu interes scăzut sporesc motivația intrinsecă la alegere liberă.

Efectele negative se găsesc asupra sarcinilor cu interes ridicat atunci când recompensele sunt tangibile, așteptate (oferite în prealabil) și slab legate de nivelul de performanță (nu este acordat în mod constant după folosirea oliței).

Când recompensele sunt legate de nivelul de performanță, măsurătorile motivației intrinseci cresc sau nu diferă de un grup de control nerecompensat.**


Cu toate acestea, alegerea recompensării sau lipsa recompensării copilului tău este o decizie personală. Nimeni nu va decide în locul tău și tu ești singura persoană care va știi ce este cel mai bine pentru copilul tău.


Sursă:

* Alan Kazdin, 2017

** Pervasive negative effects of rewards on intrinsic motivation - Judy Cameron, Katherine M. Banko, and W. David Pierce, 2001

55 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate